برنامه راهبردی موسسه

موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر

اهداف

  1. کمک به توسعه فرهنگ و هنر اسلامی – ایرانی از طریق
    • ۱-۱- مدیریت بهینه مراکز فرهنگی هنری، آموزشی و تربیتی وابسته به وزارت متبوع
    • ۲-۱- حمایت از برنامه‌های فرهنگی، هنری، سینمایی، سمعی، بصری، مطبوعاتی و انتشاراتی
    • ۳-۱- حمایت­‌های مادی و معنوی از اهالی فرهنگ و هنر، محققان و پدیدآورندگان آثار و محصولات فرهنگی، هنری و رسانه­‌ای
    • ۴-۱- ایجاد، توسعه و اداره مراکز و ارائه خدمات گردشگری برای اهالی فرهنگ و هنر
    • ۵-۱- برگزاری رویدادهای فرهنگی، سینمایی، موسیقی و نمایشی در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی، ایرانی به منظور ایجاد محیط با نشاط و امیدبخش
    • ۶-۱- انجام هرگونه فعالیت­‌های اقتصادی در جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌ها
    • ۷-۱- استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در جهت ترویج فرهنگ و هنر اسلامی
  2. کمک به توسعه منابع مالی و انسانی بخش فرهنگ با مشارکت بخش خصوصی
پیش‌نیازها و شرایط اخذ نمایندگی

چشم ­انداز

با توجه به وضعیت فعلی مؤسسه و در افق زمانی ۱۰ ساله :

ایجاد و توسعۀ فضاها و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، هنری، گردشگری، صنایع هنری ودستی با توجه به مزیت‌های ملی و دینی و با استفاده از ظرفیت­‌های بالقوه و بالفعل سازمان‌ها و نهادهای مرتبط دولتی، عمومی و خصوصی، در راستای اهداف و سیاست‌های کلی نظام و با رویکرد رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و نیل به ایجاد برند بین المللی.

شروع به کار

راهبردها

  1. اتخاذ رویکرد اقتصادی در کلیه فعالیت‌­ها و برنامه‌ها
  2. جذب مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی
  3. استاندارد سازی فضاها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و گردشگری

سیاست‌های کلان

سیاست‌های موسسه از وظایف، اهداف و مأموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و عبارت هستند از:

  1. توسعه، گسترش و بهره­ برداری فضاها و مراکز فرهنگی، هنری و مطبوعاتی با تأکید بر بهینه سازی خدمات فنی، تخصصی و آموزشی
  2. همکاری و مشارکت با مؤسسات و شرکت‌های مشابه داخلی و خارجی در جهت توسعه برنامه­‌های فرهنگی و هنری و ایجاد نشاط اجتماعی در کشور
  3. اعطاء و اخذ نمایندگی در سطح ملی و جهانی
  4. استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری
  5. درآمدزایی و تأمین مالی از طریق تعریف منابع جدید برای بخش فرهنگ و هنر
  6. برنامه ریزی و ایجاد بسترهای لازم به منظور پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری
  7. سیاست گذاری و برنامه ریزی به منظور کارآفرینی، اشتغال زائی و رونق اقتصادی بخش فرهنگ
  8. برنامه ریزی برای حمایت از صادرات خدمات و محصولات فرهنگی و هنری و صنایع دستی و حضور مؤثر فرهنگ ایران اسلامی در بازارهای جهانی
  9. افزایش بهره وری از فضاها و ارتقاء کیفیت برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری