صادرات صنایع دستی؛ از پتانسیل تا واقعیت

تاریخ انتشار:
14 بهمن 1403
HCExpo-IG-001-819x1024

 ارزش صادرات صنایع‌دستی ایران از 237 میلیون دلار در سال 1395 به 212 میلیون دلار در سال 1402 کاهش یافته است.

به گزارش تارنمای نمافر، صنایع‌دستی ایران به‌عنوان بخشی از صنایع خلاق کشور، با تاریخچه‌ای کهن و تنوعی کم‌نظیر، یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی محسوب می‌شود. بااین‌حال، نگاهی به آمارها نشان می‌دهد که این هنر ارزشمند نتوانسته جایگاه شایسته‌ای در بازارهای جهانی پیدا کند.

به‌طور کلی، در هشت سال گذشته صادرات صنایع‌دستی ایران تغییر محسوسی نداشته و این موضوع نشان‌دهنده رکودی مداوم در این حوزه از صنایع خلاق است.

در میان مقاصد صادراتی، عراق با سهم ۳۶درصدی در صدر قرار دارد که این امر ظرفیت بالای بازار خاورمیانه را در پذیرش صنایع‌دستی ایران نشان می‌دهد. با این‌ حال، تنوع‌ بخشیدن به بازارهای صادراتی و بهره‌گیری از فرصت‌های موجود در دیگر مناطق جهان می‌تواند نقش مهمی در احیای این بخش از صنایع خلاق ایفا کند.

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





مطالب مرتبط

IMG_1347

توسعه فرهنگ و هنر به چه عواملی بستگی دارد؟

UnctadSlices02-IG-001-819x1024

نمایی از صادرات کالاها و خدمات خلاق در جهان

GII2024-IG-001-819x1024

جایگاه‌ ایران در شاخص‌های مرتبط با صنایع خلاق

گیمیفیکیشن-3

از تخیل تا نوآوری؛ نقش بازی‌های آموزشی و صنایع خلاق در پرورش خلاقیت دانش آموزان

Untitled

انگیزه‌های مهم هنگام خرید آثار هنری در بین خریداران در سراسر جهان از سال 2020 تا 2023

HCExpo-IG-001-819x1024

صادرات صنایع دستی؛ از پتانسیل تا واقعیت